Alla inlägg under december 2008

Av Mikaela - 30 december 2008 18:46

Imorgon smäller det, bokstavligen.

Nytt år, nya möjligheter, nya förväntningar..

Alltid samma vals.

Så, vad ska årets nyårslöften bli?

Hm.. Förmodligen lite av det gamla vanliga, bl a:


1. Inte äta godis - förmodligen kommer jag att kunna hålla det, 
                             med tanke på att jag klarade det detta året.


2. Börja träna - Ännu en klassiker även här, men jag SKA pallra mig
                         till gymmet MINST 2 dagar i veckan. Å ja, jag SKA

                         hålla det i år för en gångs skull. Tjockt med folk de

                         första veckorna som vanligt, men jag ska INTE vara den 
                         som ger upp i slutet av februari/början av mars.


3. Leva sundare - Ja, om jag håller de 2 ovanstående sakerna så borde det

                            ju funka.. Kanske..


Det återstår att se hur det blir med denna saken..

Av Mikaela - 29 december 2008 19:00

Ja, snart är det nyår.

Det nya året ska ringas in, det gamla ut...

Å ja, då tar vi hjälp av detta sprakande fenomen, nämligen raketer.

Visst, det är fint, men jag har nog inte hittat själva tjusningen i det hela ..

Det sprakar å dånar, men visst, fint som fasiken är det, men nej..

Å ngt jag inte kan begripa mig på är just detta att man börjar skjuta innan julafton??
Hallou?? Har ni missat att det är ett tag till det är nyårsafton??

Då är det OKEJ, men inte en dag innan eller efter!

Där med basta!

Alla dessa olyckor det bär med sig..?
Sönersprängda fingrar, kroppar, ja, you name it...

Nej, jag kan sträcka mig till nyårsafton.

Då kan man få lov att vara ute å härja med dynamiten, lite iaf, men INTE EN DAG TILL, låt mig slippa!!!



...

Av Mikaela - 29 december 2008 18:59

Tyckte att det behövdes en refreshing här...

Av Mikaela - 29 december 2008 07:31

Även denna helg har gjort sitt.

Måndag, igen..

Tycker inte att det är så mkt annat än måndagar nu förtiden,

 tråkiga måndag..

Man sover alldeles för lite natten mellan söndag å måndag, iaf jag..

Igårkväll började det med en film på tv till 10, sen satte jag ner foten å intalade mig själv att jag bara var TVUNGEN att gå å lägga mig.

Hamnade i sängen men där började det diskuteras både det ena och det andra..


John Blund fullkomligt lyste med sin frånvaro... 


Efter flera timmars funderingar, formuleringar och tanktarna långt bort från drömmarnas och sömnens stadie, var jag ännu en gång, TVUNGEN, att somna med tanke på dagens uppstigning, 05.30

05.30 är en jobbig tid..

Det är den där 05:an som känns jävligt jobbig..

Halv 6, låter inte lika hemskt, men jag ska hålla mig till 05.30, det låter så kopiöst ansträngande..

Sitter på jobbet nu..

Här är det mörkt å kallt...

Jag är typ själv på hela jobbet.. Nej, jag såg Camilla innan, men förutom henne så är jag själv..

Alldeles, alldeles ensam..

Kan nästan tro att det är sympati jag söker, kanske, kanske inte..

Av Mikaela - 21 december 2008 15:18

Igår satte nog en av mina kära vänner rekord, kors i taket, hammaren på spiken, ja, you name it.

Denne helhärliga männsika, övergav sin trygghet och besegrade det otrygga.

Han satte sin fot ut i en annan värld en den han är van vid.

Han tog steget, in på Harys., haha.

Efter en fartfylld utekväll blev det ett telefonsamtal med denne man, om att man kanske ska våga bryta sina vanor ibland å utforska just det som känns lite spännande, lite hemskt kanske, lite långt borta..

När vi lagt på tänkte jag på gamla goda tider..

De tider där vi satt hemma hos ngn å hade supertrevliga kvällar.

Även om det kunde vara en del alkohol inblandat, blev det för det mesta underbara kvällar, som gav minnen för livet.

Kanske borde återuppta dessa kvällar med dessa härliga människor..

Hm.. Ja, det kanske är det vi ska försöka införa som nyårslöfte, att vi ska umgås mer med varandra och uppskatta varandra för just dom vi är.

Inte glömma bort det vi en gång hade...

Av Mikaela - 13 december 2008 15:19

Jag är full!
Full av sockerdricksbubbel, det bara spritter i kroppen på mig!!
Jag är kär, nyförälskelsen är bäst!

Av Mikaela - 7 december 2008 20:26

Andra ljuset tänt, 2 kvar..

Och jag har inte köpt en enda julklapp..

Är ju bara 17 dagar kvar..

Sen är det julafton, sen juldagen, annandagen, nyårsafton å ja, sen nytt år..

Det är skrämmande vad tiden går fort..

Detta med stora högtider är nog rätt överskattat om man tänker efter..

Julklappar, varför ska man ge varnadra det egenltigen?

Man ger saker till dom man tycker om, men det kan man väl göra annars oxå, egentligen.?

Men jul är kanske en anledning till det..


Helgen har bjudits på mys och fest.

 Härligt det är att vakna jämte ngn man tycker om:)


Av Mikaela - 4 december 2008 15:58

..har känslan dragit in i Mikaelas liv och omslutit hennes arma kropp..

Med en förkylning som redan attackerat, passar denna hemskhet på att kasta sig helt handlöst in i hennes liv, igen..

Ska man aldrig få ha det bra, ett tag iaf, nej, max en dag alltså..

Nu är det "en till bricka" med i spelet..

Besvikelsen har gjort inbrott och passar på att riva ner det mesta i sin väg..

Ngn som man trodde var så nära, var visst alldeles för långt borta....

Besvikelsen är här igen..

Är den här för att stanna..?



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards