Alla inlägg under mars 2008

Av Mikaela - 31 mars 2008 18:40

fint väder, å hyfsat varmt!

välkommen vår!

jaha, imån e de första april, så då ska man väl bli lurad på de ena än de andra..:/

1:a april e ingen bra dag för mej,

 ja e alldeles för lättlurad för sånt trams...

vem har egentligen kommit på att man ska luars den dagen?

dumheter...

alla lurar ju mej ändå?

egentligen borde ja låsa in mej här hemma stänga av mobilen å han noll kontakt me omvärlden just den dag...

aja, vi får väl se om ja överlever


mkt märkligt va folk kommer ihåg å inte kommer ihåg på fyllan alltså... man minns väl de man vill minnas:P

nu har ja fått nys om SPRINGBREAK i Kalmar..

kanske borde åka dit..

har en känsla av att pengarna inte riktigt kommer att räcka t peace and love, vet ju inte heller om ja får sommarjobb elle inte..

men ja skulle iofs kunna åka t hultan, men, pengaproblemet lika stort där ..

 usch, va jobbigt de blev...

kanske har tur imån, ska köpa mej en trisslott å bli miljonär!


igår somnade ja typ halv 10 å sov som en gris hela natten:)

ska nog satsa på de ikväll oxå:P

de va härligt:)


så nu när kvällen börjar lida mot sitt slut, medan ja sitter här å fillurar på vår studentsånstext...

går ju inte allt för bra om ja ska vara ärlig..

snart får de nog bli en kopp te å en skinkmacka, då jävlar börjar nog idèerna sprudla:)


ha de underbart

ta hand om er själva & varandra





Av Mikaela - 30 mars 2008 13:53

men natten tills idag va kall...

kall å oerhört.. okej-tråkig...

egentligen var kvällen planerad som en lugn filmkväll med Martin, men sen ringde min partypinglevän Christina, så de blev t att följa me på hennes gallej ist:P

ngt som ja lite smått halvångrar för kvällen kunde vatt roligare...

eller av säger du Christy?:P

hur som helst, träffade Linus, gårdagens ängel, som körde mej hem:)

så hem kom ja:)


idag blir de bara t att ta de lugnt:)

varit ute å gått en promenad me på tok (mitt välanvända uttryck) för mkt kläder på mej..

sen har ja haft vårrensning i garderoben så nu hade de inte suttit fel me lite nya snygga &  fräscha vårkläder:P

ser fram emot Köpenhamnsresan me klassen på torsdag:)

ska bli skoj:)


nu ska ja softa me en film ,om ja hittar ngn vettig att se på, sen blir de en liten drive senare ikväll...


ha de underbart

ta hand om er själva & varandra

Av Mikaela - 29 mars 2008 16:09

hej på er:)
nu va de ju ett tag sen ja skrev ngt här;P
typ 2 dar sedan, men ändå;P

glad ja e alltså:P
livet leker å de känns härligt:) haha;P
fikan me johan i torsdags va trevlig:P
fått in han på ett spår nu,han fikade idag oxå:P

haha, power to mej:)

gådagen bestod av extremt många skratt, alldeles för mkt kaffe(tycker det börja kännas som en vana nu) & oerhört roligt:)
kvällen igår va ASKALAS:P

elle va säger du Josefina;P

men det började inte bra..

tänkte ta 5-tåget hem, men nehe, de kunde ju jag drömma om, de va ju för fasen försenat...

ett aggresivt samtal me Josefina slängdes iväg,

fick sätta mej på 250 ist, och när ja kom till kära Karlshamn gick de ju ingen buss så då ringde ja till book, å david kom å hämtade mej;P
 haha;P

förfest hos book, sen efter mkt om och men kom vi t Harrys där vi träffade Josefinas chef å hans partner, alla vet nog vilka ja talar om, ROLAND & BOSSE:P

fan va kul vi hade igår alltså:P

rikitgt askalas:)

efter ett antal appletiinis(!) (absolut nya inne-drinken nu asså:P)drog vi på en lam efterfest hos Emelies David, sen gick vi hem t Josefinas gästrum, kastade oss i sängen å sov till 10.34:P

 men en riktigt lyckad å trevlig kväll alltså:)

får vi snart göra om;P


än så länge har dagen innefattat frukost hos Josefina:)
en 2½ timmars fika me sis:P

så nu har man re-freschat sig och nu hamnade man här

sk aner å äta lite;P
sen ska min trogne vän Martin hämta mej, å så blir de antingen film, elle fest+utgång(!?)

jaha, de blir nog bra får vi hoppas:)


ha de underbart

ta hand om er själva & varandra

Av Mikaela - 26 mars 2008 19:51

trött, sleten å ensam e va ja känner mej just nu...


dagen har innehållit alldeles för många skratt åt Angelika, alldeles för många koppar kaffe, å alladeles för lite sömn...

somnade halv 3 inatt, har väl bara mej själv att skylla för de antar ja, men ändå:P


lunchade me Martina, kul hade vi även om käften glappade på mej som ett par alldeles för stora gummistövlar som man tvingas springa i:P

var uppe en snabb vända på briggen för att träffa David, men han stack ganska fort igen, så ja gick inom black magic en sväng;P


när ja väl kom hem, hamnade ja här

å nu blir de påskmust, popcorn å en film som väntar, här i min alldeles egna ensamhet...


ha de underbart

ta hand om er själva & varandra


Av Mikaela - 26 mars 2008 08:32

sent igår kväll snackade ja me en killkompis å vi hade en livlig konversation angående sex/kondomer?

vi säger att han e 25 bast och han har bara använt kondom en gång under sitt aktiva sexliv..?

shiit, tänkte ja?

där ser man:P

va fan?

sen började ja tänka...

e man inte rädd för könssjukdomar? f

olk snackar ju om de ena än de andra hela tiden ju?

å man kan visst ha bra sex me kondom, tro mej :)


Bingo Rimèr har ju aldrig vatt en stjärna i min ögon direkt, men ja läste faktiskt ett utalande han hade gjort i en tidning för ett tag sen.. 

å ja diggade faktiskt de:P 

han sa ngt i stil med att sex är ett ansvar.. P-medel likaså..

Att han förespråkade att pålitliga killar skulle använda sig av p-medel, & om man va tjej, att man skulle dra på honom en kondom ändå:P

han tyckte att man alltid skulle vara på den säkra sidan,

för man visste ju inte om killen va från Bingos bakgård, som han sa, då va de dubbelt gummi som gällde ist;P


 ja tyckte detta va riktigt bra:P

ja har sagt de innan å ja säger de igen,

man KAN ha bra sex me kondom oxå!


ha de udnerbart

ta hand om er själva & varandra


                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                    



Av Mikaela - 25 mars 2008 19:24

efter en omtumlande natt,

med alldeles för lite sömn, & tankarna på alldeles för mkt annat,

vaknade ja upp till ännu en härlig morgon me SOL!!!

fasen va ja har längtat efter det här!

även idag blev det en robust frukost med havregrynsgröt:)

(ångrar att ja inte gick upp tidigare så ja hade hunnit ta en morgonpromenad i det fina vårvädret..) 


dagen fortskred med körning till Kallinge, å tro de elle ej, men ja fick låna mors lilla bil(?!?)

så där gasade ja på för full hals & körde om allt å alla, haha:P

fasen va bra jag kör ibland alltså:P


kom till Blomsterboden där man möttes av ett mkt utplockat påsksortiment:)

och alla mina buketter ja gjorde förra veckan va slut!

så idag bestod dagen av vattning, iordningsättning av alla blommor, bortplockning av påskkycklingar, kaffedrickande mm...


fast dagen har gått fort ändå,

och det är grymt härligt att man tror att det bara är måndag idag, detta innebär, en dag närmare helgen:P

kvällen kommer nog att innefatta en kopp te och förhoppningsvis lite msn-snack me underbara vänner:)


ha de underbart

ta han dom er själva & varandra




Av Mikaela - 25 mars 2008 18:01

"Solen går upp över kåk och gränd

Våren är ung och oanvänd

Sången ekar från himmelen sänd

Det är ett stort liv


Jag har sett hur du kämpar för att ta dig loss

Hur rösten manar: Stå upp och slåss

Hur dumheten sprakar med tomtebloss

Hur den fadda massan skriker: Kom med oss

Det är ett tufft liv


Min ungdom kommer aldrig igen

Jag har så mycket förstånd att förlora än

Så jag lovar dig inget, min käraste vän

Det är ett kort liv


Jag förstod nog aldrig vad dom sa till mig

När jag satt i dom bänkarna man bildar sig

Jag har gått dom vägar ingen visat mig

Det är ett högt liv


Jag reste iväg för att få nånting gjort

Jag trodde sporren fanns på annan ort

Men deras klockor gick lika fort

Det är ett snabbt liv


Jag satt i en bar långt västerut

Där jag känner mig hemma och jag vart förut

På TV:n visade man ett lyckligt slut och allt såg plötsligt lite bättre ut

Det är ett gott liv


Jag gick på en gata mot ett äventyr

*Jag kom till en plats där pengar styr

Där spriten var billig men fyllan dyr

Man fattar lätt varför mänskor flyr

Det är ett hårt liv


 Jag satt på ett möte bland viktiga män

Dom sa: Du har inte hittat din marknad än 

men skriv på för oss så kan vi snacka sen

Jag gick min väg och kom aldrig igen

Det är ett fritt liv


Jag tog mig upp på ett skyhögt berg

Jag trodde livet skulle byta färg

Men svindeln skälvde genom ben och märg

Det är ett farligt liv


Jag satt på en brygga långt hemifrån

Månen lyste över silverstrån

Maria var naken och klev ner i ån

Det är det jag har fått mina drömmar från

Det är ett skönt liv


Jag satsade allt på död mans hand

Jag drömde om en suite på Grand

Jag hamnade i en etta i andra hand

så jag satsade den med, för jag fick blodad tand

Det är ett djärvt liv


Jag klättrade ner i en bottenlös brunn

Du ska vara med om allt för att få mål i mun

Djupet är vackert men gränsen tunn

Det är ett svårt liv


Men solen går upp över kåk och gränd

Våren är ung och oanvänd

Sången ekar från himmelen sänd

Det är ett stort liv

Det är ett stort liv

Det är ett stort liv

Det är ett stort liv..." 



 Lars Winnerbäck, STORT LIV

Av Mikaela - 25 mars 2008 08:23

jaha...

va fasen e de för fel på folk?
nu kan man tydligen inte träffa sina kompisar å typ fika, för ens man har dejt..?

e de så de e,

ja ha,

då har Emelie å ja dejt jätteofta då elle?
nej

nehe?

varför inte?

för att hon e tjej

jaha, och?

om ja hade vart lagd på de hållet da? (vilket nog hela karlshamn vet att inte jag är vid de här  laget,) hade ja inte kunnat fika me mina tjejkompisar då? hade de oxå vatt dejt?

ja tycker fan de e skitbra om man kan umgås me sina kompisar, även om kompisen är av de motsatta könet?

bara för att man inte har samma kön mellan benen, kan man inte umgås som vänner då?
ja kan de,

å ja ser ju fan att andra oxå kan?

emelie å larsson?

dom fikar ju var & varannan dag ffs...

e de inte samma sak?
 när de väl kommer t mej,

blir de ju tydligen en jävla uppståndelse så fort ja gör ngt..?

fan alltså va arg ja e...


jaha, så imån då ska ja "lunch-dejta" me min kompis Martina & kanske senare på eftermiddagen "fik-dejta" men en av mina bästa killkompisar för tillfället, David...

å fan va kul de ska bli!


ha de underbart

å ta hand om varandra & er själva

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
31
<<<
Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards